Alla inlägg under november 2011

Av Lisette Svensson - 15 november 2011 09:21

Tanken var att döpa Annie innan JUL men tiden har runnit iväg och när jag ringde för ngn vecka sedan var det fullt varenda helg ända till nyår. Så det får bli 2012...inbjudan kommer =)


Sen funderar vi ju alla vart e snön?!

längtar tills det är sådär lagomt kallt, solen skiner och snön ligger som ett vitt mulligt täcke överallt. MYYYYS!

Chipp chopp säger det så är det jul...ska bli spännande och roligt att fira JUL här hemma med min familj. Gissar på att vi gör som vanligt att vi firar med min familj på förmiddagen och med Dannes på kvällen.


Superbarnsligt men trots att jag är alldeles för gammal så har jag gjort en önskelista. Liksom tradition...kul om man verkligen skulle få ngt av det som står på listan.


Här är den för er som är nyfikna:


PENGAR!

Presentkort på Cervera (vill ha nya tallrikar)

Massage

Lakan (dubbla såklart, gärna ljusa)

Kaffemaskin (tassimo)

Vinterskor

Handskar (tunnare variant - finger, gärna skinn)

Lampa (som ska va över köksön)

Muffinsbakform (rymmer 12st)

Rund bakform löstagbar kant (har en hjärtformad)

Skohorn ( gärna i metall )

Presentkort på Skönhetscenter

Ramar (vita el svarta)


Säkert mer men just nu kommer jag inte på ngt mer....=P


Av Lisette Svensson - 12 november 2011 16:07

Som en liten tröst hittade jag på Kapp Ahl en fleece overall i stl. 74 (vi har en jätte fin rosa overall i 68 i bävernylon som vi fått av farmor plus svart täckoverall som vi ärvt av Tigra i Gbg) men båda dom kommer ju bli alldeles för varm om man är på stan en solig dag tex el om man enbart ska åka och handla.

Den kostade egentligen 250:- men va på rea halva priset. Sen insåg jag att jag hade en present check på 50kr så jag bet endast 75kr!!! FYND   


 

(slut på batteri i min kamera så bilden är lånad av en annan bloggare)

Av Lisette Svensson - 12 november 2011 10:45

I torsdags var jag på sjukhuset med min förbannade handled som aldrig vill bli riktigt hundra. Visade sig vara en inflammation i en led som går in i tummen, i muskeln under den leden och jag har troligen fått ngt som satt sig på benet också efters jag har en knöl som gör ont. Fick en gjuten special handledsskydd som jag ska använda så ofta jag kan. Träffade en superbra sjukgymnast som var toktrevlig och som förstod att de va svårt för mig att ha den på jämt då jag hade småbarn.


Anyway så såg Danne Elgigantens reklamblad att Bosch Tassimo's kaffemaskin (som vi funderat länge på att köpa) var på rea endast i torsdags den 10/11. Kostar vanligtvis runt 1200:- men just den dagen sålde de ut dem för 500:-. Bestämde oss för att köpa den men efters jag åkte buss in och Danne hade jour. Skulle vi mötas på Lillänge så fort Daniel kunde sluta. Han lyckades få bort den sista 1,5timmen så han slutade kl. 15. TACK Svärfar Bernt!


Under tiden jag och Annie (som sov i vagnen) väntade på D så gick jag in på apoteket för att köpa ny ansiktstvätt och ansiktskräm, om ni minns så hittade jag ju ett som funkade på mig. Natuvive Aqua Mineral...själklart fanns det bara en av varje kvar så jag hade tur tänkte jag. När jag kommer fram till kassan säger damen:

- Ah men vilken tur du hittade det sista, den här sorten ska sluta tillverkas.

- Nä e d sant...:säger jag

- Ja du är inte ensamen om att va ensam, den e så poppis. Förstår inte varför den ska utgå faktiskt.


Det fattar inte jag heller... dom har en blå som jag köper alltså aqua mineral (för blandhy). essentials face (torr hy), en för fet vilket jag inte minns vad den hette och den sista age control (för mogen hy).  Nu ska alltså den för blandhy och den för fet hy utgå!!!!! BUT WHY?????????? tänker faktiskt skriva till ACO och fråga varför.


Suckade och tröstade med att jag skulle sitta med en chailatte i soffan senare på kvällen och njuta av vår nya kaffemaskin.

MEEEN tror ni inte dom var slut allihopa! De hade två fulla lastpallar och redan vid lunch var alla sålda. Trööööttt jag blev....


Herregud världen går väl inte under för det går dåligt ibland...men man blir ju såååååååååå trött speciellt då man sovit dåligt!


Ska hålla utkik på Tassimon i mellandagarna kanske reas ut då igen....vi vill verkligen ha en sån. Skulle va fint på vår köksö som vi ska köpa efter jul. hehe



 

Av Lisette Svensson - 11 november 2011 22:00

Var vi PÅ min svägerskas, Annies fasters alltså Daniels systers bröllop. Allt va så perfekt iaf i mina ögon. Paret var så himla fina, prästen va bra, maten så god å alla var så himla glada å trevliga. Det enda negativa var att Annie lyckades inte sova ngt på förmiddag utan somnade i bilen på väg till kyrkan. Vaknade såklart till kyrk klockorna å blev nog lite rädd...inget ljud hon hört förut. Så jag fick gå ut med henne alldeles i slutet... sånt e livet. De va nog ingen som tog illa upp tror jag, barn är ju barn.

Resten av kvällen var Annie toksnäll...sov mkt vilket var bra så vi kunde stanna ända till midnatt.

Så oerhört glad och tacksam för att vi fick dela denna dag med Jörgen och Hanna.


TACK!


Här är nog ett av dom bästa bilderna jag tog:


 

(till vänster ser man Annies kusin Mira som bar ringarna på en fin kudde. Superduktig va hon)

Ris ska man inte kasta eftersom fåglarna blir dåliga och dör. Så vi blåste bubblor, tokfränt! =)

Av Lisette Svensson - 11 november 2011 14:42

                                                  
                  


snorig liten tjej här hemma. Hon började bli snorig på tisdag förmiddag redan...sen på kvällen fick hon feber å va jättekinkig.

Hon vill bara sitta i knät och gosa...stackars liten. Sovit dåligt allmänt men i går somnade hon redan kl. 19 och sov ända tills kl. 6 i morse! vaken till 7 somnade om till 9. Va vaken tills 10.30 sov till 12.30 och nu somnade hon nyss igen. Jag hoppas hon är som jag. När jag är sjuk så kan jag sova mig frisk...de e som om när jag sover så jobbar kroppen bättre att läka sig. Hoppas hon tillfrisknar snart. Jobbigt med allt segt slem å snor som ligger i halsen å åker upp och ner. =(

Av Lisette Svensson - 9 november 2011 13:49

Ja då var det bara lite målning, belysning, liten toa och riktiga möbler kvar då hahahahah. De e ju typ inte klart...men det går att sova där. Redan haft 3 gäster som stortrivits... så det riktigt färdiga resultatet borde bli bra ;-)


                                                  
                                     FÖRE


EFTER

     



Av Lisette Svensson - 8 november 2011 09:03

Bakat biscotti flera ggr 2 av 3ggr gick bra. Godast blev nog dom med saffran ;-)

Jätte enkla och lätta att göra!


Här kommer receptet:


Ingredienser

ca 50 st

150 g sötmandel
75 g  smör, rumsvarmt
3 dl strösocker
3 ägg
1 pkt saffran, 0,5 g
7 dl (420 g) vetemjöl
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker


Gör så här

Sätt ugnen på 200˚C. Hacka mandel grovt. Rör smör, socker och saffran poröst med elvispens vispar. Tillsätt ägg, ett i taget under tiden du vispar. Blanda samman vetemjöl, bakpulver, vaniljsocker och mandel och rör ner det i smeten. Vispa på lägsta hastighet tills allt är blandat, inte längre. Tag upp degen på mjölad köksbänk och rulla den till två längder som är lika långa som plåten. Lägg dem på en plåt med bakplåtspapper. Baka längderna i nedre delen av ugnen i ca 30 minuter. Ta ut plåten. Sänk värmen till 120˚C. Låt längderna svalna lite och skär dem sedan i långa, sneda bitar. Lägg tillbaka dem på plåten med snittytan uppåt och torka dem i ugnen i ca 30 minuter eller tills de är torra.


Glöm inte att DE går att smaksätta på många olika sätt.... tex med mörk el vit choklad el andra sorters nötter.


 

Av Lisette Svensson - 5 november 2011 17:48

Ska uppdatera er kära läsare men först kommer en sång med HEAT nu med Eric Grönwall =) Grym deras nästa album kommer bli!!!!


ENJOY!

Annie 20110613

 Mitt namn är Lisette och jag bloggar om allt som händer i min vardag. Jag älskar min familj och mina vänner, gillar att baka och laga mat, att träna och allt som har att göra med inredning. Välkommen!

Kategorier

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Bloggar jag följer

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards