Alla inlägg under december 2010

Av Lisette Svensson - 28 december 2010 08:19

Världens bästa pappa och svärfar har tagit ledigt idag på dan för att hjälpa oss att flytta eftersom jag måste jobba. D har tagit ut det sista på semestern... Så när jag slutat så är det väl mest små skit som är kvar. Lite toalettartiklar, kylskåpet och lampor typ. Rätt skönt faktiskt! Tur att svärfar är noga och försiktig, pappa kan va lite för snabb ibland. Man ska va rädd om sakerna när man lastar dem.   


Är så tacksam att jag har så himla bra vänner som erbjuder sig att hjälpa till, även de som har småbarn!


This one is for you guys and girls...


  

Av Lisette Svensson - 28 december 2010 07:51

Efter påtryck så kommer här äntligen några före och efter bilder...inget fullständigt klart men köket och vårt sovrum börjar ta form iaf.


Kök före...

  


Kök efter...

 


Sovrum före...

        


Sovrum efter...

     


Saknas fortf golv i hallen och tak/golv lister lite här och var men som förhoppningsvis ska sättas i helgen. Ska fixa vardagsrummet så det blir klart sen börja med hallen. Förhoppningsvis kommer en rörisen idag och tittar på badrummet så vi får ngt badrum ngngång! Igår packade vi till kl. 01.00 kändes som om det inte fanns ngt slut...började redan förra veckan innan jul och packade kartonger som vi tog med oss varje gång vi åkte till huset.
ÄNDÅ så höll vi på så sent i natt och blev och hade lätt kunnat fortsatt i 2tim till men jag kände att lite sömn måste man ju ha. Klev upp kl. 06.00 för att jobba...Nu är jag trött!!!    




Av Lisette Svensson - 27 december 2010 16:29

Satt idag på jobbet och hade dödstråkigt för det va så himla lugnt... lyssnade på radion och läste skvallerblaska med en massa kändisar.

 

Personligen tycker jag det är roligt att de inom musikbranschen samarbetar med varann. Blir lätt hänt att man annars fastnar i en viss genre och alla låtar låter likadant.

 

Beat It, Thriller och Bad är några låtar av en otroligt stor artist som alltid kommer ha en speciell plats i mitt hjärta. Trots att han inte finns längre fysiskt lever han kvar i våra minnen dåliga som bra.

 

En ny låt som fastnat i huvudet på mig är Michael Jackson duet with Akon - Hold my hand. Är superbra och kommer för alltid att påminna mig om en nystart i livet... 

Av Lisette Svensson - 23 december 2010 17:08

Så har jag lagt upp en liten tidig synlig julklapp här lite längre ner i menyraden.   

 

Vi är mkt glada och ser fram emot vårt mirakel som kommer ngn gång runt midsommar!

 

Önskar er alla en GOD JUL!!!

 

Bamsekram   

Av Lisette Svensson - 23 december 2010 10:12

Jag och darling ska köpa en gemensam julklapp till oss själva efters vi inte köper el byter med andra i år.

Har bestämt oss för en kaffmaskin... lite fundersam på vilken typ.

 

NR1 Bosch - Tassimo

 

  

 

NR2 Nestlé Dolce gusto Piccolo

 

  

 

Har jämfört dem båda och dom ligger på samma prisnivå men har båda två olika för och nackdelar. Lutar ändå åt Tassimo, den tar fler olika kapslar och vi har ju Bosch på resterande vitvaror i vårt nya kök.   

 

Vad tror du?!

 

 

Av Lisette Svensson - 23 december 2010 10:01

Åhhh hade skrivit ett låååångt inlägg om gårdagens händelse men ngt gick fel så allt försvann. Min vanliga otur!!!!!!! *grrrrrr*


För att göra en lång historia kort nu då... D skulle lägga golvet i sovrummet så det är klart till inflytten och jag tapetsera det lilla i köket så det blir färdigt med. Mitt i allt går en huvudsäkring så allt dör utom en liten bygglampa inne hos D. Han åkte till svärfar som så tur var hade en extra. Himla jox innan vi fick till allt igen tex med värmepumpen...huvudsäkringen sitter ju ute dessutom! i -32C. Iaf när allt va fixat tog ca 30min så hade jag ju hunnit sätta en våd... den hade ju börjat torka fast och efters allt blev svart så hade jag inte satt den ordentligt tydligen, en stor bubbla mitt på våden!!!!!!   

Har bara köpt en rulle för den räcker precis till kökets lilla del som har ren vägg. Vägrade köpa en ny så jag fusklagade... tänker inte säga vart för då kanske ni inte ser vart det är ngnstans.   


Efter jobbet kl. 15 ska jag ut me mina julklappar till småttingarna, GP och lämna tillbaka lim och sen hem och baka lite inför i morgon. Sen sista kvällsmyset i lägenheten. Kommer att sakna den men ändå inte liksom....


Bara ngr timmar kvar sen julafton!

Av Lisette Svensson - 20 december 2010 21:30

Ja jag önskar verkligen att jag hade en kloningsmaskin! Haft så sjukt mkt de senaste dagarna trots att jag försöker varva ner emellan åt så är det alltid ngt som måste göras el som jag verkligen vill göra! De senaste dagarna har vi varit på Alfreds 2 års kalas...supermysigt. Gjorde en tårta i present som jag tror var riktigt uppskattad. (bild kommer sen) Sen har vi även varit hos Linn och Oskar på den årliga glöggkvällen. Alltid lika roligt! 

 

Medan alla dessa roliga händelser har jag även hunnit jobbat, packat, julbakat, julhandlat och fixat i huset. Äntligen börjar det hända saker i morrn så är det besiktning och efteråt är det bara att börja gasa. Behöver dock en elektriker och rörmokare som gärna jobbar i mellandagarna...lätt?! INTE direkt...

 

Ikväll har vi tömt näst intill hela förrådet. Jädrar va skräp man har! Får ha garageloppis i sommar tror jag...hehe

 

Julen närmar sig med stormsteg och jag har fortf. saker som jag MÅSTE göra innan julafton. Som tur var har man ju nätterna...nä men skämt å sido så ska jag försöka ta det lite lugnare. Hörde ni?! f ö r s ö ka..oki   

 

Ska ta mig lite kvällsfika och sen nanna...

 

Ses när vi ses!

 

Det stora flyttlasset går den 28dec så vi vore oerhört tacksamma om vi kunde få lite bärhjälp. Som tack kommer jag bjuda på en god middag!

Av Lisette Svensson - 13 december 2010 22:41

Jay å jay...   

 

Annie 20110613

 Mitt namn är Lisette och jag bloggar om allt som händer i min vardag. Jag älskar min familj och mina vänner, gillar att baka och laga mat, att träna och allt som har att göra med inredning. Välkommen!

Kategorier

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Bloggar jag följer

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards