Alla inlägg under februari 2012

Av Lisette Svensson - 28 februari 2012 15:24

                                                  
                                      Kickstarta kryddorna!


              


De färska örtkryddorna brukar inte bli så långlivade hemma. Men plantera dem nu och ställ ljust så har du färska kryddor hela våren och en robust planta för utplantering till sommaren. Rosmarin, salvia och timjan vill ha lätt, sandblandad jord och snålt med vatten. Basilika, dill, gräslök och persilja vill ha fuktigare jord (vanlig blomjord går bra). De flesta kryddor mår bra av att vattnas underifrån, i en självvattnande kruka får de optimala förutsättningar. Testa själv!




                                                  
                         Måla i metall

                   

Inredningsdetaljer i metall är hetare än någonsin, precis som trenden med återanvändning. Leta i gömmorna efter fina föremål som kan fräschas upp och få nytt liv med metallfärg. Nya färgen Decor metall kan målas på alla typer av underlag, även metall. Finns i guld och silver men kan brytas i ytterligare 30 kulörer. Från Beckers, och kostar ca 210kr för 0,5L. Prova vet ja!

Av Lisette Svensson - 22 februari 2012 19:42

     äLskar du HeminRedninG?!


         


Vill du fylla hemmets rum med trivsel, fest och lättmatchad inredning? Då ska du absolut vara värdinna för en visning omgående! Våra visningar innehåller allt - inspiration, unika inredningsprodukter, vänner, umgänge och goda förtjänstmöjligheter.


Som värdinna får du möjlighet att köpa upp till fyra produkter med 40% rabatt!

Inga pengar behövs på visningen -  allt är mot faktura. Dessutom sköter företaget leverans mot kund, så du får ditt paket skickat till närmaste postombud. 

Det är väldigt enkelt att vara värdninna hos Living and Room!


Vill du veta mer? kontakta mig!!! from. mars är jag konsulent hos Living and room och kommer mer än gärna hem till dig och visar den fräscha och trendiga vår och sommarkollektionen!


Gå gärna in på vår hemsida för mer inspiration!


www.livingandroom.com

Av Lisette Svensson - 20 februari 2012 19:45

Igår hade vi en slappar dag...vi bjöd hem både släkt å vänner så vi fick bort fikat som blev över. Herregud jag som var rädd att det inte skulle räcka. Mina 2 bästa killkompisar som är som mina storebröder tittade också förbi. Tuomas som hade tagit en massa kort på dopceremonin hade med sig ett usb med över 200kort. Utan att jag ens frågat honom! gokillen!

Lulle hade inte fått min inbjudan så han hade bokat in annan...kom igår kväll men världens finaste sparbössa. En STOR vit gris med prickar på i härligt olika färger. Supertack! Som vanligt hade han ny mysik att rekommendera. Det va nog så vi lärde känna varann. Vi började prata om musik och upptäckte att vi gillade exakt samma sak! Jag är så himla glad att jag träffade honom. Vi kan verkligen prata om allt! Dessutom har han äntligen träffat en superhärlig tjej också. Så himla glad för hans skull. Tänkte iaf dela med mig en av sångerna han spelade för mig, som är rätt ny. Originalet spelas på MTV å säkert snart på radion. En cover har redan gjorts som är sååå mkt bättre!


Vad tycker du/ni???


Walk off the earth - Someone that i used to know

Lyssna å njut: Texten är superbra å även sångaren/sångerskan. Så mkt mer känsla och power i rösterna...dessutom spelar dom alla på samma instrument!!!



Originalet :

Gotye  feat Kimbra - Somebody that i used to know



Av Lisette Svensson - 20 februari 2012 19:30

i lördags gick superbra förutom att vaktmästaren glömt dopvattnet. Men annars var Annie på strålande humör, nära vänner och släkt var med. Och fikat räkte som vi även fick mkt beröm för. KUL!

Tack än en gång till alla som kom!  ett extra tack till Fredde å Milia som bjöd på grym sång, dom som hjälpte mig städa upp och min kära faster Kajsa och mina syrror som hjälpt mig med det goa fikat =)

Bild på Annies presenter kommer sen...

   

Av Lisette Svensson - 17 februari 2012 20:04

Tog tag i nedervåningen för att komma ett närmare steg hur jag (vi) ;-) verkligen vill ha det. Daniel säger att jag kan sånt där å att han inte vill lägga sig i. Man tackar å bockar!

Sålt hela malm serien som vi haft. Byrån i hallen, sideboardet i köket och sängram med sängbord. Ist har vi nu köksö i köket, svart förv. hylla i hallen ( ska ev bli en skjutgarderob där så småningom) och ett vitt vitrinskåp som jag lääänge drömt om. Hittade det på blocket...för en riktig billig peng. Dessutom fick jag det hemleverat av den snälle herrn som ägde det innan. =)

Det blev såååå bra å kommer bli ännu bättre när alla elprylar i v-rummet försvinner å tvn kommer upp på väggen.

Nöjd Lisse!


                                                


I know! saknas lite handtag fortf... å sen ska 2 sy barstolar till också. Vitrinskåpet står i hörnet brevid soffan för er som varit här å vet hur det ser ut...hahahaha

Av Lisette Svensson - 17 februari 2012 19:32

Hela veckan har varit kaos...Annie lyckades bli förkyld precis då vi ska döpa. Som tur var börjar hon bli kryare... i morrn smäller det =)

Så skönt att ha nära å kära som ställer upp i vått å torrt. Dessutom får man grejer får att man är duktig! Blommor på alla <3 ans dag. Lovad en fin middag vid senare tf av älskling.

Dom senaste dagarna har bestått av att först å främst få Annie frisk, mkt vila! Har själv även hunnit handlat, bakat och fixat allt som behövs till dopet. Alla mina kära har hjälpt till. Daniel blev tvungen att ta på sig jour denna vecka så det har varit svårt att ta sig hemifrån utan Annie. Eftersom hon är sjuk vill man ju inte vara ute å ränna... Både Mobbo Kenny, farmor å farfar, morfar har varit barnvakt. Å sen fick jag låna bilen av Annies gammelmomma (daniels momma). SUPER TACK till alla!


Fått bara sådär... jag å Annie har sån tur! Me like my new shoooooes =)


                                              

Av Lisette Svensson - 10 februari 2012 13:50

På min detox vecka...äntligen slut. Helt sjukt vad man saknar salt...däremot är mitt sockersug helt borta. Sååååå skönt! Har iaf tappat flera cm och vågen visade 66 i morse...i söndags vägde jag 70kg! Men det ska bli skönt å framförallt gott med grönsaker till veckan. Annie sover lite ute i vagnen och jag slumrar i soffan. Satt och kollade lite p de bloggar jag följer och ramlade över en nära väns lillebrors sida. Snacka om musik geni! Dessutom är han både trevlig och snygg också....tur han har två systrar som ser efter honom.Gå in och lyssna på hans hemsida! Vet också att han har lite spelningar då och då i stan ni som vill se live och dreggla ;-)http://tonyarnqvist.weebly.com/En av mina favoriter är låten Free Falling....den är sååååå bra. På återseende!

Av Lisette Svensson - 8 februari 2012 09:01

Nu när vi har sålt sideboardet har jag ingenstans att ha finporslinet och glasen. Vi har ju ett smalt glas vitrinskåt oxå från Ikea men det är så ostabilt och Annie kör som en galning i gåstolen så det bara skakar och skallrar högt. Det ska också säljas...har ev en köpare. Har länge velat haft ett vitt vitrinskåp så jag tittar på blocket då å då...i måndags hittade jag ett.

Fynd dessutom! En äldre herre från Funäs och hans fru hade varit på Jysk och handlat ett sådant som jag precis var ute efter. Ord pris 2995:- Men den dagen hade dom haft kampanj...1800:- När de kom hem och hade skruvat ihop det. Passade det inte alls enligt hans fru ;-) Så nu sålde dom det för 1700:- Dom har inte ens  haft grejer i det...kvittot kvar och det är köpt den 3/2.

Tyvär är det ju en bit till Funäs men han arbetade en hel del i ÖSD så han va så himla snäll och erbjöd sig komma hit med det.

Inte dåligt! Halva priset och hemleverans =D


This is it! Det kommer på måndag...


 

Annie 20110613

 Mitt namn är Lisette och jag bloggar om allt som händer i min vardag. Jag älskar min familj och mina vänner, gillar att baka och laga mat, att träna och allt som har att göra med inredning. Välkommen!

Kategorier

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Bloggar jag följer

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards