Alla inlägg under oktober 2011

Av Lisette Svensson - 26 oktober 2011 22:00

Nu har trappa byggts så man slipper den satans långa stegen upp... Superbra blev det! Pappa å farbror Anders är grymma =)

   


Självklart ska räcket bli tätare...nu håller vi på att lägga golv och sätta panel i rummet. Så fort det är klart ska lister på...sen ska jag pyssla så det blir fiiiiiint där uppe!

Av Lisette Svensson - 24 oktober 2011 19:50

Annie har börjat fått börja med smakportioner... gröt är godast konstigt nog. Jag hinner liksom inte ta nytt på skeden förrän hon gapar på nytt! Ligga på mage är även kul nu. Vända sig från mage till rygg har hon också gjort de senaste dagarna...

Mammas lilla tjej växer    (tycker att blixten på kameran är suspekt)


        

Av Lisette Svensson - 19 oktober 2011 18:45

                      Fick av en av mna bästa vänners mammor... Bettan! Tack igen =)


                                             

Av Lisette Svensson - 18 oktober 2011 20:59

Annie växer så det knakar... på hennes 4 månaders koll förra veckan hade hon växt 2,5cm å gått upp prick ett kilo. Upptäckte häromdagen att hon är för lång för badbaljan. Fick en av gammelmomma Maj som tack för att jag klipper gammelmoffa.


TACK så mkt!


 

Av Lisette Svensson - 12 oktober 2011 20:00

ÄLSKAR att tända upp i kaminen, ta en kopp varmt te å krypa ner i soffan med tända ljus i huset. Här är mina fina lyktor som jag fick av Linn, Texas å Oskar i 30års present. Har ju inte eldat i dem förrän nu när det blivit mörkt.


 

Av Lisette Svensson - 10 oktober 2011 09:30

Tog och köpte lite tyg på Jysk och sydde häromdan 2 kuddöverdrag och en duk. Annie sov från 11.30 till 17.15 då jag väckte henne i tisdags!!!

Det får duga så länge...blev helt oki.

För frågan är när jag ska hinna måla bordet. Så himla stygg bordsskiva...


              


Fint tyg iaf, eller hur?!

Av Lisette Svensson - 9 oktober 2011 16:59

Köpte en strandväska på Ö och B för endast 49kr (resten som behövdes hade jag hemma)


FÖRE

  

 

Sy tillbehör:

              

                                      

Har inte tagit foto på tråd, har använt vit och turkos. Har ärvt mammas trådlager = massor!

Tryck knappar, stryka på märke hjärta, Ikea förvaring (det var tot 4 rader, klippte av 2 rader), Kardborreband, tyg ifrån min tyglåda.


Började med att klippa av axelremen, sitter ju på fel sätt. Klippte av dem och sydde på dem igen.

 


Sydde fast fickor på insidan efters det inte fanns en enda en!

                                  

Mätte det turkosa tyget och gjorde ett lock, fanns redan dragkedja. Men det är ju charmigare med ett "lock". Sydde en lite ytteficka av det mönstrade tyget.

Sydde fast ytterliggare 3 fickor på framsidan (under locket).

                                                  
                                   


Sen var det bara att sy fast allting!


EFTER

                                                 


Framsida och den lilla fickan. Baksidan.


Tadaaa!!! Faktiskt nöjd med resultatet   


 

Syns att den är hemmagjord...men inte så illa för en "hobby sömmerska", eller hur?!



Av Lisette Svensson - 9 oktober 2011 16:55

                                              


Natusan Våtservetter på storpack 6st för 79kr & Softlan Oriental (doftar supergott) 10kr

Annie 20110613

 Mitt namn är Lisette och jag bloggar om allt som händer i min vardag. Jag älskar min familj och mina vänner, gillar att baka och laga mat, att träna och allt som har att göra med inredning. Välkommen!

Kategorier

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Bloggar jag följer

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards