Alla inlägg under januari 2012

Av Lisette Svensson - 25 januari 2012 10:15

Älskade, finaste och mysigaste lilla tjej!


(alldeles innan förmiddagsluren)


 

Av Lisette Svensson - 24 januari 2012 19:42

Visst är det underbart med besök?! det tycker jag...visar ju att man gillar oss och vårt hem ;-)


Senaste dagarna har både gammelmomma varit hit och fikat, moster Carina lunchat och farmor och farfar kom med kvällsfika, buddhastubbe. Inte nog med att de hälsar på man får presenter också!!!


Farmor och farfar: 2 förp. blöjor och en jättefin fleece tröja i alla regnbågens färger. Lite tunnare så perfekt nu i vår =) TACK än en gång!


                                                  
                                               


Gammelmomma hade också med sig kläder tyvär ligger dom i tvätten nu efters. det va ngr dagar sedan. Vi fick 2 gröna bodysar en med vita apor på och en helgrön. Även ett par gråa tunnare byxor med fickor på sidorna. Ida skickade hon med Daniel (han lunchar där) en klänning som hans moster köpt. Superfin! Tack snälla! Supertur har vi =)

                                                  
                                               


I morrn kommer Iso Green och isolerar vår övervåning!!!!!!!! wiiiieeeeee =) Så till sommaren har vi troligen sovrum uppe och Annie ett eget rum...el iaf början till det. ;-)


Just! bakade häromdan...havrekakor med äppelmos i. Lite annorlunda, sen doppade dem i vit choklad för dom såg så tråkiga ut...helt oki blev dom iaf. Kom hit å smaka vet jag!

 

Av Lisette Svensson - 24 januari 2012 19:34

Har haft data haveri så jag har inte fått in bilderna...därmed uppehåll igen. Inge roligt med inlägg utan bilder eller hur?!


Annie har inte för så längesen fyllt 7 mån och med det bestämde hon sig att sluta amma...bara sådär. Dessutom äter hon äntligen välling. Visserligen majs men ändå =) Hon gillar även att köra omkring i gåstolen och gärna kör på mig. Går inte att vända ryggen till för då är hon å klåpar på ngnting direkt. Lång armarna! Nöjd är hon iaf att hon når en hel del...här tittar hon på diskmaskinen när den brummar. Lättroad =)


 

Av Lisette Svensson - 10 januari 2012 19:40

                          


           


Supermysig och bra kudde! Rekomenderas varmt =)


Lite info:

Denna barnkudde är utformad tillsammans med fackfolk för att ge ditt barn en anatomisk riktig sovställning med bra nackstöd. 



Yttertyget består av mjukt skönt tyg som är konstruerat för att inte binda allergiframkallande partiklar.



Fyllningen av Dacron 95 består av tusentals små polyesterfibrer som ger oöverträffat stöd och sovkomfort för ditt barn.



Alla material är maximalt allergisäkra och hela kudden är ÖKO-tex certifierad. 



Dessutom tål hela kudden att tvättas i 95 grader, ett effektivt sätt att eliminera allergiframkallande bäddkvalster.



Kudde exklusiv har dessutom ett yttertyg av mikrofiber. Kombinationen ger mycket god ventialtions- och fuktavledningsförmåga.



Yttertyg: 35%bomull 65% polyester

Fyllning: 100% Dacron 95 kardad fiber 


 


Av Lisette Svensson - 8 januari 2012 17:45

Mmm jag vet....längesen jag skrev nu. Har varit både jul och nyår... Här kommer lite bilder:


                                                  


                                        Julafton firades först hemma hos oss med min familj, middag och kväll tillbring-

                                             ades hos faster Hanna. Mira är tyvär fortf lite skraj för tomten, men inte Annie.

                                             Här hälsar vi på tomten för första gången. Sötnöten min =)


                                                   


                                             Nyårsafton var en helt perfekt dag! Vädret kunde man då verkligen inte klaga

                                             på. Vi var först uppe hos Tomas föräldrar i Dvärsätt. Åkte lite skoter och grillade

                                             korv. Annie fick åka pulka för första gången. Satt å små fnissade medans D drog

                                             runt henne.


                                                  


                                                  


                    Jag å Danne köpte ingen julklapp till varann utan vi köpte äntligen vår efterlängtade kaffemaskin. Dolce Guston...Mmmmmumma gott!!! Superbra att det går både att köra varm och kalla drycker.


Har även tappat min älskade mobil... :-(    I miss it!

SOM TUR var hade jag en allriskförsäkring på Länets så jag har skickat in papper, kommer att få en ny mot självrisken.

Hade tänkt lägga över alla bilder och fimer på Annie i mellandagarna efter jul, så allt jag dokumenterat från hennes utveckling är borta. Tyvär så var det i mellandagarna då den försvann. Var å handlade en dag i Odenskog/Lillänge.

Gissa om jag böla då jag insåg att den va borta....Ja ja får väl säga som pappa: - Inget blod har runnit...Men det känns ändå förjävligt. Och jag kommer gräma mig lääääänge....

Annie 20110613

 Mitt namn är Lisette och jag bloggar om allt som händer i min vardag. Jag älskar min familj och mina vänner, gillar att baka och laga mat, att träna och allt som har att göra med inredning. Välkommen!

Kategorier

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Bloggar jag följer

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards