Alla inlägg under december 2011

Av Lisette Svensson - 23 december 2011 20:54

Jaha då var det redan Jul dagarna bara försvinner... speciellt då man ska julhandla och julpyssla. Vi är fortf förkylda hela familjen. Det blir bättre varje dag men det går sååå trögt. Annie sover fortf oroligt så vi ska börja testa en grej får se om det blir bättre. Har verkligen provat allt mellan att fösöka få henne att bara sova 2 ggr per dag bara ngn timme. Men det spelar ingen roll. Känns dessutom grymt om man ska väcka henne då hon sover så gott. Känns iaf som om ngt är fel...hon känner sig liksom stressad och otrygg vilket hon aldrig gjort förr. Pratade med en tjej som kan mkt om vaccinationer och hon sa att en del barn reagerar väldigt starkt på dem. Och det är inte alls omöjligt... allt hennes nattstrul började precis i samband då hon fick dem.


Nog om det nu! Annies morbror har kommit hem från USA och idag har han varit här hela dan så jag har fått massor gjort. Sen har Annie i vanlig ordning sovit en hel del och det är ju inte så konstigt med tanke på hur dåligt hon sover på nätterna. Så nu är allt i princip klart. Ska torka golvet innan jag lägger mig och nu är gröten på spisen. Jag och Danne ska äta ris a la malta till frukost.Mmmmmm gotta!!!


Julafton firas hemma på förm. med min del av familjen och sen åker vi till Dannes systers familj och firar med dem på efterm. Nyår kommer att firas hemma med bla kära vänner ifrån Ope =)


 

Av Lisette Svensson - 12 december 2011 19:40

                                                   


                                                  
         Några bilder jag tagit i sommar/höst! Sååå vackert eller hur?!


Här är Alicia och Jennifer från Kyrkis avslutningen:

 


                                                  
                             Annie gillar att sitta själv och leka:


                                              

Av Lisette Svensson - 8 december 2011 20:47

Som sagt de senaste nätterna har det varit pest å pina. Fick rådet av bvc Anita att ge hemme vätske ersätting och helamma tills vidare Natten som va beredde jag mig på det värsta eftersom hon natten till igår bajsade som en tok. Men hon somnade så snällt runt halv åtta och vaknade endast 2ggr och ville äta sen verkar hon va lättväckt på natten, för så fort jag el Dane vänder oss bökar hon med i sin säng. 

Hon somnar även väldigt gott nu för tiden. Gallskrek ju som en stucken gris ett tag. Tack snälla Helena J för musiktipset!!!. Vi har ju varken cdspelare el skiva så jag laddade hem en app på ipaden som heter baby lullabyes. Hon blir lugn som en filbunke så fort musiken startar...

Hopas nu att lilllmagen blir bättre!

I tisdags var vi på avslutning på kyrkis i Aspås. Alla var finklädda eftersom vi skulle gå lucia tåg. Vi sjöng och fikade med alla barn och föräldrar, tokmysigt.


På onsdagen tog vi en prommis i Krokom och levererade några julkort. Sen var det dax för sista FG träffen. De va min tur att ta med fika så jag hade bakat min äppelpaj med bittermandel. Poppis tror jag minsann! Iaf av Emma...hihi

Annie fortsatte att bajsa flera ggr hela eftermiddagen så jag förberedde mig på en jobbigt natt. MEN hon somnade så snällt vid halv åtta och bajsade inte på hela natten! Sedan dess så har hon blivit bättre å bättre. Kan verkligen inte tänka mig att varken jag eller hon ätit ngt dåligt så jag tror minsann hon hade en släng av ngn slagsmagåkomma. Både jag och Daniel har känt oss lite bullriga i magen några dagar. Ska börja igen nu så smått med mat igen... men sakta. Längtar tills att man får sova iaf 5h sammanhängande sömn!!!


Torsdag var jag på stan och köpte lite julklappar. Emma va så snäll och höll mig sällskap och var min rådgivare =) TACK vännen! På kvällen passade jag på att baka pepparkakor och Julbiscotti medans Daniel var på pingis i Ås.

Fredag var vi hemma hela dagen och myste. Annie gillar att leka på golvet nu när hon är så duktig och stabil att sitta själv.


Idag har vi varit hos Sanna och Bjarne i Nälden och julfikat med alla i FG gruppen. Lika mysigt varje gång... många trötta föräldrar dock denna gång. Barnen verkar va i ngn slags 6mån period, med alla dess "ups and downs".

Ikväll var vi förbi våra grannar Catrin och Fredde och tackade så mkt för presenten som vi fick för några veckor sedan till Annie. Superfint har dom hemma! Högt i tak tex...me like =)


I morrn skulle vi egentligen varit på 3års kalas i Ope men det är en riktig sjukstuga där just nu så det blir skjutet till nästa helg ist. Stackarna! tänker på er...


Nä nu ska man väl kanske ta och knoppa...har jag riktig tur så kanske jag får 3tim sömn i stöten i natt.


Kanske... Natti då!


Just dåligt med bilder, nu jag vet...ska försöka ordna det i morrn!

Av Lisette Svensson - 7 december 2011 07:33

Stackars lilla A ngt måste va fel med henne lilla mage. I natt bytte jag 4 st bajsblöjor... Så ngn sömn blire inte mkt av. La mig redan vid nio men somnade inte förrän strax efter halv tio...mådde såååå illa. Har ju varit så här i snart över en vecka. Ringde BVC igår så jag ger henne vätskeersättning vilket hon konstigt nog tycker om. Har ju liksom slutat att va Mat glad annars. Fattar inte vad det kan va...varken hon el jag har ju ätit ngt utöver det vanliga. Hoppas det blir bättre snart iaf! Orkar inte gör någonting...jag som vill ha klart köksbordet som jag börjat med. Sen behöver jag iaf 5tim sömn i sträck annars brukar min mage paja... Nu får man, om man har tur 2tim "sömn" i stöten. Å visst kan man sova då hon sover på dAn, men då behövs ju alla hushållssysslor att göras, sen nu innan jul är det ju en massa annat som skA göras tex julkort, julklappar, julbak osvI helgen var vi julmarknad och skidksytte, riktigt mysigt! Helgen som kommer ska vi på 3 års kalas till Alfred, vet vad han ska få. Gäller bara att hitta det! Ligger fortf kvar i sängen men ska väl dra mig upp och försöka få i mig ngt att äta. Annie kollar lite på Barnkanalen, men verkar trött å de e ju inte så konstigt....Hon kan iaf sitta alldeles själv nu! Duktiga gotjej <3

Av Lisette Svensson - 1 december 2011 13:11

Ja efter Annies 5mån spruta som togs den 22 nov har det varit rätt upp å ner på nätterna. Hon vaknar och är liksom otrygg på ngt vis. Jag hoppas det bara är en period...för bortskämd som man varit har hon ju varit super nöjd nattetid. Sedan senaste inlägget har det hänt lite roliga saker också. Jag hade ett sent 30års "kalas", vi har hjälpt Alfred med hans rum, va hem till byn å hälsade på Annies mormor som bor på hem, igår var vi på chokladprovning och sen har Jag ju julpyntat. Ska bli spännande att fira JUL här hemma. Man har ju allid åkt hem till mamma å pappa el mormor el moster för att fira JUL nu har man eget och så självklart vill jag skapa en egen riktig jul med egna traditioner så att Annie också får känna samma trygghet till hemmet som jag har haft. Sjukt trött så jag tror jag ska lägga mig ner och blunda en stund...A har precis somnat för andra gången ida. Vaknade halv sex å ville inte somna om. *gäsp*


På återseende!

Annie 20110613

 Mitt namn är Lisette och jag bloggar om allt som händer i min vardag. Jag älskar min familj och mina vänner, gillar att baka och laga mat, att träna och allt som har att göra med inredning. Välkommen!

Kategorier

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Bloggar jag följer

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards