Alla inlägg under augusti 2011

Av Lisette Svensson - 30 augusti 2011 21:30

Smakar först supersurt sen kommer det söta saftiga smaken...mums!


                                                 MINNEOLA heter den, rekommenderas starkt   

Av Lisette Svensson - 30 augusti 2011 08:00

                    Korten är tagna eftermiddagen den 21 augusti då vi hade verandahäng

    

Walter ville kramas ordentligt hihi   

Av Lisette Svensson - 29 augusti 2011 22:36

Här är några projekt som jag har pysslat med då Annie sover...


  

En tråkig men fin kvist har fått lite färg och frostade droppar i glas...hänger nu i köksdelen.


Ville ha ett nytt vardagsrumsbord och trött på alla fjärrkontroller som ligger överallt...

  

                                  Ett gammalt teakbord köpt på blocket

                                                  
         

   En liten trälåda som jag fick i present ifrån Gotland fylld med godsaker...(godsaker är slut för längesen!

                                                        


                                                  
       Så här blev resultatet:

   

Inte helt dumt eller hur?!    ska byta ljusstakarna mot ngt annat så småningom.



Av Lisette Svensson - 23 augusti 2011 22:24

       



Jaha då har man lyckats bli sjuk då. Bara för att jag och en kompis pratade om att jag inte varit sjuk på länge. Låter som om jag druckit en massa whisky och stoppat tamponger i näsan. Har dock inte ont i halsen som jag hade första dagen (i lördags morse) vilket är skönt. Idag skulle vi på infomöte babysim, men jag fick vända nästan framme. Sprang in hemma och på toa direkt, ja de va den lunchen det. Danne fick komma hem och ta hand om A. Jag däckade i sängen och sov ca 3 tim. Kände mig mkt piggare så jag fick i mig lite mat och hann även säga hejdå till lillebror som snart åker tillbaka till USA. NU ses vi inte förrän i jul...

I morrn ska vi på babymassage, jag hoppas jag inte har ngn feber så vi kan gå. Har för mig att vi skulle gipsa avtryck i morrn och det vill vi ju inte missa. Nu ska jag nanna och sova länge i morrn bitti. A brukar va så snäll och somna om i våran säng efter att D åkt på jobbet.


Just det bytte bloggadress till en mer lättsammare , finare och Kortare!

Av Lisette Svensson - 21 augusti 2011 20:00

så i helgen är har vi tjejhelg jag och Annie. Igår var Ann och Tofflan här på mat och film. Mysigt och roligt hade vi som attans!!! glömde ta bild =(

I lördags var det dåligt väder så jag passade på att rensa och sortera Annies kläder medans hon sov.

Herregud!!!! var mkt mer än jag trott...flera kartonger. Har Fått det mesta av familj, vänner och släkt. Har själv köpt ngn pyjamas och ngn body på sin höjd. Kan säga att vi inte behöver ngt förrän typ i stl. 74-80. 


FÖRE (Annie ligger ngnstans    kan ni  se henne?)

 

                                                  


                               Efter

                                         


Lördag kväll var vi till moster i Järpen på middag, där lekte vi charader och va inte hemma i säng förrän runt midnatt. Annie somnade och åt sista gången kl. 21.30 då passade jag på att byta och sätta på pyjamas. Hon somnade som en stock runt 22 så när vi kom hem var det bara att lyfta ur henne ur bilstolen och lägga henne direkt i sängen. 

Av Lisette Svensson - 20 augusti 2011 09:15

12/8

Besökte gammelmoffa

 

Grillade med grannarna

 

Lördag  Annies 2 månaders dag, moffa bjöd på mat till farmor och farfar och faster m. familj


                                          


                                                  

           Trött efter massagen i tisdags

                                                  

            


Mobbo Kenny på besök ända från USA...föll direkt. Och A gillar honom!

 

17/8 

Va på stan och fyndade lite på presentkort, köpte även sånt som är användbart hemma. Den svart vita bhn passade inte så den lämnade vi tillbaka.  

Har även varit på återbesök och allt såg bra ut. Har börjat sprungit och går långa promenader bla med Martina från Föräldragruppen.

Av Lisette Svensson - 11 augusti 2011 20:17

I morse hade vi en regnbåge alldeles utanför oss som gick rakt ner i sjön...tittade efter skatten men såg ingen    coolt var det iaf.


 

I tisdags var vi och storhandlade och sen på babymassage med brudarna ifrån föräldragruppen. Annie var supersnäll och tyckte det va helmysigt, somnade direkt efteråt.


                                Så här mysigt var det fixat för oss när vi kom...

  

lyset var släkt och fönster fördragna, lugn musik och på varje hjärta stod det barnens namn, brevid stod en flaska massageolja.

Vi ska fortsätta gå varje tisdag   


På kvällen bakade jag bullar för jag hade mjölk som var på väg att gå ut.

Senaste nätterna har A sovit jätte bra, dropparna som vi blev rek av en barnmorska funkar bra och hon har sällan ont i magen nu.


Igår skulle jag på efterkontroll hos min barnmorska...men ack så fel tid jag trodde det va. Var säker på att det var kl. 13 men det va kl. 10...herregud! Sämsta minnet man har när man ammar...och jag som har dåligt minne i vanliga fall. Snäll som hon är Kerstin så klämde hon in mig i morgon, fredag. Ist blev det långlunch med Milia och sen en sväng på stan. Har inga som helst pengar men flera presentkort sedan min födelsedag.

På Cervera köpte jag äntligen en degskrapa i hårdplast, som jag länge tänkt göra och hittade även roliga figurer som man kan sätta på glas (om man är många så man vet vilket som är ens eget). Sådana har jag letat efter!!!


  Fräna eller hur?!


Idag har skulle vi till Bvc här i Krokom på 2 månaders kontroll...men när vi kom dit så hade både läkaren och barnmorskan strulat till det så vi som hade fått tider idag fick åka hem igen. Men turen till krokom var inte förgäves...vi hann ju faktiskt leka lite med kusin Mira innan en liten stund.

Annie har varit så himla snäll ida så jag har hunnit en del mer utöver de dagliga vardags sysslorna. Alltså hon är ju näst intill alltid snäll, men ida har hon varit som ett solsken hela dan.


Sytt upp gardiner till mamma och en tunn mysig åkpåse i tjock fleece

( som med kan användas höst och vår).    

Tyget fick vi av gammelmomma, tråd och rosa satinremsa från momma. Blev ju helt oki, det Tackar vi för!


När jag ändå var igång fick A en mössa oxå, alla hon har ska man ju knyta under hakan. Kan säga att det ogillas! (av henne alltså) hihi


  

Modellen som är Tröttis innan sovtajm i vagnen


Ikväll så fick vi oväntat trevligt besök av Anette och hennes sambo Ckrister. Anette är mamma till en av mina närmaste killkompisar Johan. Så det var en överraskning.

KUL, för de är Så himla goa!

Tack för presenten till Annie!


Nä nu blir det slappa i soffan innan bedtime, det är vi värda. Danne har jobbat på verandan hela dan med pappa/moffa Johan.


Annie 20110613

 Mitt namn är Lisette och jag bloggar om allt som händer i min vardag. Jag älskar min familj och mina vänner, gillar att baka och laga mat, att träna och allt som har att göra med inredning. Välkommen!

Kategorier

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Bloggar jag följer

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards