Alla inlägg under mars 2011

Av Lisette Svensson - 30 mars 2011 08:26

Äntligen har jag funnit en serie som funkar på min jobbiga blandhy. Har provat flera dyra märken som Mary Kay, Swissform, Clarins mm. De flesta har funkat till en början men man har ju inte råd att fortsätta. Kostar ju en förmögenhet. Tog flera vänners tips och gick på apoteket... hittade det jag letade efter... använt detta i en vecka OCH vilken skillnad!!!

Lagomt pris med   


 

Av Lisette Svensson - 29 mars 2011 10:12

att berätta att DE har äntligen kommit!!! Har sett flera olika varianter och eftersom jag är sååå kass på att sticka och virka så hittade jag en tjej via min blogg som gjorde ett par till mig. Så snällt!!!


Converse sneakers i baby variant! Balla va?!   


 

Av Lisette Svensson - 28 mars 2011 19:18

Som många vet älskar jag att laga mat och baka. Varje söndag gör jag matlista över kommande vecka och storhandlar därefter 1 gång i veckan. På så sätt kommer vi ned i matkostnad och hamnar aldrig i "vanliga" Matträsket då man äter samma mat om och om igen.

I går kväll satt jag och tittade i en av mina kokböcker och hittade ett gott recept på en salladsdressing...gillar att baka men tycker det är snäppet roligare att prova nya varmrätter. Sallad i alla former är ju dessutom god och det äter man sällan hemma.

Idag blev det en varm kycklingsallad till middag.

Supergod blev den med dressingen som jag gjorde från scrath.


  


Varm kycklingsallad

4port

Obs! Dressingen har jag snott ur kokboken men resten har jag kombinerat själv. Super enkelt att göra!


5st kycklingfiléer

100g blandade sallatsblad, tex huvudsallat, babyspenat och rucola

500g mozzarella, skivad

En klick smör

Salt och peppar


Dressing:

140g soltorkade tomater i olivolja (avrunnen vikt)

15g färsk basilika

15g slätbladig persilja

1msk kapris (jag gillar inte kapris så jag tog gröna oliver ist)

1msk balsamvinäger

1 vitlöksklyfta

extra olivolja vid behov och en nypa svartpeppar


Strimla kycklingen i lagomt smala stänger i smör och vändstek i panna så det får fin färg. Kom ihåg att det går rätt fort så sänk värmen efter några minuter. Ingen vill ha torr trådig kyckling i en god sallad! Saltra och peppra efter behag.

Lägg allt i en mixer. Mät upp oljan från burken med de soltorkade tomaterna och tillsätt 1½ dl. Kör tills blandningen är slät krydda med peppar efter smak.

Lägg upp i djuptallrikar el i en stor uppläggningsskål. Använd det du känner för!


Lägg salladen och andra grönsaker (om så önskas) jag hade även i skivad gurka och tomater i tärningar. Lägg kyckling fileérna ovanpå tillsammans med skivad mozzarella. Klicka på dressingen på toppen.

Klart! och jättemumsigt.


Smakade det bra?!   

Av Lisette Svensson - 28 mars 2011 19:08

I helgen var vi i Böle som ligger strax utanför Vemdalen med våra närmaste "skotervänner". Grabbarna va ute hela lördagen och körde medans vi tjejer mös i stugan. Vädret va helt oki men det blåste ju som attans som vanligt...God mat, film och sällskapsspel.


   

Johan läser skoter-     Tacomiddag

tidning för Affe.

Av Lisette Svensson - 20 mars 2011 20:31

Veckan försvann...har hunnit fått ngt konstigt virus, varit på fotosession, Daniel har fyllt år och vi har tillbringat helgen i stugan. Myyyys! Trivs verkligen toppen i vårt nya hus. Men det har liksom saknats ngt...den sissta touchen lilksom!

Satt häromdan och tittade i min sista tidning av Allt i hemmet... fick världens kick och har äntligen fått en bild i mitt huvud hur och vilket tema jag vill ha. Älskar ju det lantliga så jag ska helt enkelt sträva efter det. Pappa har bla en gammal kökssoffa ifrån farmor och farfar i furu. Har inte haft ngn plats för den men nu vet jag vart jag vill att den ska stå... får se om den ryms. Vill även måla den vit   

Har också bestämt mig för att sälja köksbordet. Köpte det innan vi skulle ha barn och det är rätt opraktiskt om man ska ha smått. Älskar mitt unika 4kantiga bord men det sväljer mkt plats och skymmer faktiskt en del av utsikten i v-rummet. Sen kommer det bli ännu mindre plats när kaminen kommer in.

Ett sånt här bord ist kanske typ:

 


För övrigt har jag myst i min One Piece hela helgen...lyckas såklar söla på den så nu ligger den i maskinen. Men jag kan säga att jag kommer ha den hemma varje kväll!!! Synd den kommer bli för varm att ha senare till sommaren... ;-)


Till veckan hoppas jag kunna ta ut extensions och färga det rött. Får se hur mkt mina kära vänner har tid med.

Av Lisette Svensson - 11 mars 2011 12:16

Som några av er vet så samlar jag på Kosta Bodas serie MINE. Har en större vit skål och 6st glas i olika färger. Fick mitt första när jag tog studenten. Som sagt dom är inte gratis! Då bestämde jag mig iaf att jag skulle samla på alla färger när det gällde glasen. Nu på senare tid har jag funderat om man kanske skulle samla enhetligt och på alla delar. 

Gillar vitt men det finns ju så många andra fina färger också! 

Hjälp mig!!!

Vad tycker ni?!


  SKÅL

  VAS  

FIIIIINT SET!


Fyller ju dessutom jämt i sommar, så ett presentkort på Cervera skulle sitta fint   

Av Lisette Svensson - 7 mars 2011 18:39

Ja då va helgen över... hade mardrömmar i natt men sov relativt bra ändå. I helgen har vi myst på ordentligt. På Fredagen va D på afterwork så Johanna kom över och vi såg en ny kärlekskomedi med Jake Gyllenhal. Sen så fick vi middag hos Svärmor och Svärfar på lördag, jag bjöd tillbaka våffel lunch på söndag. Vi var även ner på isen en sväng för Mira ville åka lite skidor. Blåste fortf rätt bra så det blev en liten sväng sen gick vi in igen.


   "Mobbo" är favorit såklart!


Bild på loppis/blocket fynden:





I dag har jag ätit mysfrulle m. Ida och Sara på Wedan. Jätteskön start på dagen! Jobbade sedan några timmar innan jag åkte på Maxi och storhandlade. Är ju seriös nog att jag skriver matlista varje vecka och handlar därefter. På så sätt lyckas vi äta för 3000:-/mån. Duktigt tycker jag för jag köper alltid "bra" mat. Man gillar ju att laga mat   


Ikväll pysslar D med de jobbiga fodren och jag bestämde mig för att sy ett örngott till barnvagns kudden. Klippte sönder ett lakan och har köpt trycket som jag strök på, på tradera.

Tadaaaa! Så här fint blev resulatet. Nöjd jag   


   

     


Semeldagen i morrn men eftersom det är fotboll på tv tisdag onsdag så firar vi semeldag ikväll ist. Kvällsfikat blir alltså semlor och päronsaft...Mmmmums. Men först kvällspromenad!

Annie 20110613

 Mitt namn är Lisette och jag bloggar om allt som händer i min vardag. Jag älskar min familj och mina vänner, gillar att baka och laga mat, att träna och allt som har att göra med inredning. Välkommen!

Kategorier

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Bloggar jag följer

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards