Alla inlägg under mars 2011

Av Lisette Svensson - 4 mars 2011 07:51

Har insett att jag måste ta ut mina extensions innan skrutt kommer. (ngn som har lust att hjälpa mig med det???) Kommer varken orka el hinna sköta håret som det är nu. Dessutom växer mitt hår som ogräs...så snart syns väl limpluttarna oxå. Alltid gillat rött hår och kommer väl ha till axlarna när allt är urtaget. Lär ju även få klippa av det slitna. Något sånt här kanske...    I LIKE!!!


  

Av Lisette Svensson - 2 mars 2011 13:43

Mår förhållandevis bra ännu, men börjar få svårt att sova. Liten lever om rätt bra och känner mig konstant kissnödig. Ibland får jag sura uppstötningar men det händer sällan. Ilningar i brösten har jag till och från och kan va hård i magen ibland. Men allt som allt mår jag toppen måste jag säga...(beror ju iof på vem man jämför med)
Att man är allmänt trött är ju inte så konstigt, det växer ju en liten människa inuti mig   
Info om bebis:
Vikt: 500 g
CRL: 20 cm
Full längd: 28 cm 

I början av denna vecka är fostret 21 veckor gammalt. Man vet nu att fostret kan höra, eftersom det reagerar olika på olika ljud. Höga ljud får till exempel fostret att hoppa till. Nu blir fosterrörelserna allt mer kontrollerade efterhand som nya nervtrådar kopplas samman i nervsystemet.

Nu vet barnet vad som är upp och ned

Nu, mer än halvvägs genom graviditeten börjar bebisen allt mer likna ett nyfött barn. Allt det behöver av värme, föda och stimulans finns inom en omkrets på ett par decimeter i livmodern. Hans eller hennes rörelsebehov är stort och än så länge finns det gott om plats att rumla runt på.


Bebisen kan förmodligen känna om han eller hon är upp och ned eller inte. Det beror på att innerörat, som styr kroppens balans, är färdigt. Ytterörat är också klart, men alldeles mjukt ännu.


Han eller hon reagerar på allt fler sinnesintryck. Det känner, det upplever smak och hör ljud. Ögonen är fortfarande slutna.


Lungorna tar ett stor kliv framåt den här veckan i och med att tillverkningen av ett ämne som kallas surfactant startar. Det har till uppgift att hålla lungblåsorna, alveolerna, i lungorna utspända så att lungorna inte faller ihop och klibbar samman när barnet föds och skall fylla sina lungor med luft.


Nu utvecklar fostret smaksinnet. Vad barnet gillar och ogillar för smaker hänger samman med vad mamman äter. Passa alltså på att äta älsklingsrätterna nu!

Av Lisette Svensson - 1 mars 2011 10:08

Helgen försvann fort... i lördags duschade vi lääänge och pysslade hemma. Va ute en sväng oxå på förmiddagen då de va så fint väder.

Beställde pizza och ramlade över Dirty Dancing på tv... Så grym film!

Söndagen for vi in till stan..jag och Ann gick på Loppis på folkan. Tänkte kika om jag hittade ngn bärsele och amningskudde för en billig peng. Missade amningskudden med ngr minuter och ingen bärsele. Däremot fann jag en supermysig tunnare fleece overall i ljusbeige med en uggla på, en tunn bebis mössa som matchar en filt som jag köpte på förra loppisen jag va på och ett par randiga tunna PoP byxor. Allt va näst intill nytt och för en summa på endast 65kr, Me LIKE!  (bild kommer sen)


Apropå shopping...Häromdagen ringde en ängel och frågade om jag verkligen ville ha en Onepiece. Och NEJ det va inte pappa som är snällast i hela världen och ställer upp jämt. Nä det var en kvinnlig mjuk stämma...

Jag svarade iaf: JA, jag vet att dom är dyr men jag skulle leva i den hemma om jag hade råd med en.

Då sa ängeln: Då tycker jag att du beställer en på en gång, du är så värd en. Du får den av mig!


Gissa om jag jubblade   Världens snällaste! 


Så nu väntar jag på ett paket som ska komma...i det finns en sådan här:   

http://www.onepiece.co.uk/onepiece-selbu-p-2552.html osCsid=69e623b733232c366099fa3231b73657


LÄNGTAR!!!!



Annie 20110613

 Mitt namn är Lisette och jag bloggar om allt som händer i min vardag. Jag älskar min familj och mina vänner, gillar att baka och laga mat, att träna och allt som har att göra med inredning. Välkommen!

Kategorier

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Bloggar jag följer

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards