Alla inlägg under september 2012

Av Lisette Svensson - 24 september 2012 16:14

Helgen i korta drag...Daniel hade sovmorgon lördag jag söndag. Jag å Annie klev upp och badade tillsammans. Gjorde frukost och väckte pappa D kl. 8.30 vi skulle ju åka in till ÖSD på lite små ärenden. Vi kom hem pysslade lite hemma och blev bjuden på middag och film hos Martina, Jonas å William. Eftersom det va sånt underbart höstväder vilket det varit hela helgen så tog vi en prommis efter den goda middagen. Började bli kyligt så vi packade in våra små barn i vagnarna. Sötisarna ser ut som små larvar i puppor. =)

Sen såg vi Sanctum efter att småttingarna somnat. Tack för en mysig lördag kväll!




Söndagen pysslade vi även på lite hemma. Jag försökte städa upp på övervåningen och i gästrummet på garaget som senaste tiden sett ut som bombnedslag. Danne snickrade klart "carporten" mellan garaget och huset. Jag hann måla vindskivan. På efm/kvällen tog vi en cykeltur bort på Handlaren för att se om det fanns ngr nya filmer att hyra. Milia och Fredde kom och hälsade på. Fanns ingen så vi hyrde en på viaplay. Blev Johnny Depp's nya Dark Shadows. Helt oki film, sådär speciell eftersom Tim Burton gjort den.


Bild på cykelturen! Trots att det var och är tufft så Ångrar vi inte oss en sekund att vi byggde här i Sandnäset. En investering för framtiden. <3


   

Av Lisette Svensson - 19 september 2012 08:36

Nu har det varit några gråa å trista dagar här hemma. Annie är förkyld å har smittat oss båda. Dessutom har jag fått ryggskott...fy fasen vilken smärta speciellt när man ska lyfta A upp å ner. SÅ mkt som jag hade planerat att göra den här veckan åsså får jag inget alls gjort! Jag blir så jädra trött å deppig...


Igår kom pappa och piggade upp mig med en massa älgfond och kok kött.Världens bästa pappa tar sin ENDA lediga dag och kommer hit och klipper gräsmattan, rensar ur rabatten, tömmer vattenslangen ja allt som görs innan det fryser. Tacksam för att just du blev min pappa!

På kvällen var några tjejer från mitt gamla jobb på AF växel bjuden till Tofflan (therese) som har köpt ny lgh. Dessa tjejer är så härliga och jag är glad att jag fått lära känna dem alla. Vi hade supermysigt och skvallrade om allt möjligt =) På vägen dit satt jag och tyckte synd om mig själv för att jag hade så ont i ryggen....på radion Mix megapol spelades en låt som jag aldrig hört el iaf inte lagt märke till förr. Fy farao vad bra den va! Självklart nämndes inte ngt om vem det var som sjöng el vad låten hette. Melodin fastnade i huvudet och jag satt länge och försöka berätta för tjejerna hur den gick. Anna som jag känt längst av tjejerna eftersom vi jobbat på Eniro 118118 för evigheter sedan tillsammans måste kommit på det på väg hem. TACK ANNA!

Trots att jag har så jädra ont så jag vill gråta, lillsnuppan är förkyld å tussig att jag är fattig och arbetslös så

 inser jag när jag hör den hur tacksam jag egentligen är för det liv jag har idag när det kunde varit betydligt värre...speciellt med tanke på vilka omständigheter jag föddes i.....


TACK alla mina fina familj, vänner och släkt!


Artist Emelie Sande

Låt Read all about it

 


Av Lisette Svensson - 16 september 2012 11:30

Mamma älskade lilla tjej som växer så fort. Måste bara dela med mig av det här bilderna.

Oftast är hon snäll, nyfiken och go men som de flesta barn kan hon med visa humör och vilja ibland.


Förbannad för att inte hon orkar öppna ALLA kökslådorna...


                                        


Busig och glad när hon tex blir jagad och kittlad....


                                         

Av Lisette Svensson - 15 september 2012 12:45

JMina dagar försvinner bara nu mer. Så mkt jag vill göra och har så lite tid.

Vad gjorde man egentligen förr innan man hade barn kan man ju undra! haha

Ja vad har hänt senaste tiden. jo bla...


*Annie har blivit inskolad på dagis. Hon är där 15tim/v och trivs som fisken i vattnet.

*Danne har varit på jakt en vecka, vi fick en hel del kött som vi tog hand om häromdan. LOVE IT!

*Vi har förlängt taket mellan huset och garaget så det ligger jäms med. Mkt bättre! (bild nedan)

*Satt upp "den nya" Lampan från Ikea ovanför köksön som legat i ca ett år på vinden...

*Varit på 2 olika outlet och fyndat både julklappar och kläder till Annie och Danne. Köper hellre till dom än till mig själv. Roligare!

*Fyndat lite saker på loppis...som ska stå på övervåningen när den är klar.

*Börjat sy necessärer och div....som många av er vet. Det går btw bra! =)


Ja det har säkert hänt en massa sen sist men det här får duga. Här kommer lite pics:


*taket förlängt framåt...


Före                                              

               Efter

                                 


Gjort HÖSTFINT

   



Köpte en bukett rosor till mig själv.... Har liksom börjat gilla blommor på äldre dagar...och dom har börjat gilla mig. ;-)

 

Av Lisette Svensson - 12 september 2012 08:12

Tänk om man kunde vakna upp så här pigg å fräsch varje morgon kl. sex!!! :-)

Av Lisette Svensson - 8 september 2012 20:11

50:- Nu slipper jag bry mig att tänka vilken skärbräda jag ska använda mig av vid matlagning!!! :-D

Av Lisette Svensson - 6 september 2012 20:41

Farmor för de fina kläderna jag fick ikväll. OCH tack faster för regnställ, vantar å mössor. Nu kan jag skit ner mig hur mkt som helst på dagis. Å vet ni....jag tycker om er så himla mycket! <3

Av Lisette Svensson - 5 september 2012 09:24

                                                 

                                                  

                                                  
                    


Jisses vad tiden går... här kommer lite uppdatering av Annie.

Bild 1: Mys med mamsen i soffan efter badning.

Bild 2: Sitter i sin nya fotölj som pappa hittade på blocket

Bild 3: Dansar efter kvällsbad till Musse Pigg

Bild 4: Hoppar in i bilen på väg till öppna förskolan

Bild 5: Pappa mys i duschen


Annie gillar att:

*kramas

*Äta själv helst över hela golvet och bordet

*Springa och klättra i soffan

*krypa uppför trappor

*sparka på mjuka bollar

*bada

*sova i mammas å pappas säng

*leka med tv dosan

*riva sönder allt som prasslar

*bära omkring på skor

*att hjälpa mamma att plocka ur diskmaskinen

och mkt mkt mer...


Annie tycker mkt om att äta:

*nektariner

*melon

*rivet äpple

*köttbullar och korv

*ägg

*glass

*kex

*Alla bär sura som söta


Annie gillar inte:

*när man byter blöja

*när man ska borsta hennes tänder ( vilket hon gillade förut)

*när man ska klä på henne

*när man säger nej

*när man stänger toadörren för att man vill sitta i fred (trots att ngn annan är hemma)

*när man tar ngt ifrån henne som hon inte får leka med


Annie började på dagis igår och inör det fick jag lov att rensa och ordna bland hennes kläder....


Före

 


Efter

 

Alla kläder är märkta inför dagis och alla lådor är märkta för vad som ska va i. Mestadels för Dannes skull hahaha...


Nä nu ska jag väcka upp fröken så vi kan gå på dagis...egentligen ska vi vara där nio. Men eftersom hon vaknade vid 4 tiden och bökade (troligen drömde om första dagen på dagis) så var hon dödstrött nu vid 9. Har fått slumra en stund i vagnen. Ha en bra dag på er därute i blåsten! 


Ja här blåser det som bara f-n!  

Annie 20110613

 Mitt namn är Lisette och jag bloggar om allt som händer i min vardag. Jag älskar min familj och mina vänner, gillar att baka och laga mat, att träna och allt som har att göra med inredning. Välkommen!

Kategorier

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Bloggar jag följer

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards