Alla inlägg under oktober 2012

Av Lisette Svensson - 31 oktober 2012 08:38

Idag är det pyjamas dag på dagis så A får ha pyjamas hela dagen. Inatt sov vi själva i sovrummet. Pappa Daniel snarkar som ett skogstroll så för att inte väcka oss båda nattetid fick han kvarta på soffan. Vi sov som 2 stockar hela natten! Annie är en stortjej som äter alldeles själv. Till frukost varierar vi mellan naturell yoghurt med fruktbitar i el ngn slags gröt...manna/ris el havre. Sen vill Annie alltid ha ägg...stekta ska de va. Ibland går det även ner en smörgås mjuk el hård beror på vilket humör hon är på. Det stekta ägget vräker hon i sig på några sekunder ;-)

Tror hon har lärt sig att fejkflina vid kort knäppning....haha

Av Lisette Svensson - 30 oktober 2012 11:33

Idag har Annie fått gått på dagis. Gissaom hon blev glad då vi klev innanför grindarna. I em ska vi gratta Martina en tjej i fg gruppen så på fm har jag gjort tårtan som hon önskade. Prinsesstårta! Jag är faktiskt rätt nöjd med tanke på att de är första gången jag gör en själv. Äntligen börjar jag få grepp på marsipanen oxå så locket blev även det godkänt. Hoppas nu bara att den är god :-P

Av Lisette Svensson - 23 oktober 2012 21:44

Jaha blir en långdistansare i morrn då!

Av Lisette Svensson - 22 oktober 2012 20:36

Ja jag vet...varit dåligt med bloggande på sistone men jag har liksom inte haft varken ork el lust. Lite som hänt sedan sist är att:


Ups:


* Daniel har varit på jakt igen...nu är verkligen frysen full! =)


*Jag kommer äntligen få pengar från min a-kassa nu på torsdag. (varit utan inkomst sedan missödet med Pontus)


* Jag har kommit igång med löpningen ordentligt.


*Annie trivs jättebra på dagis, hon har varit där flera hel dagar och det går jättebra.



Downs:


*Annie har haft ögoninflammation eller ngn slags infektion i ena ögat.


*Jag måste köpa nya löparskor, mina har gett upp.


*Mina små projekt står still...


*Vi har varit tvugna att köpa nya vinterdäck till båda bilarna. Ett nödvändtigt ont...


Ja de va väl det. Ska försöka lägga in lite bilder oxå. Annie växer för var dag som går men ngt har blivit fel med min mobil så jag kan inte längre ladda upp bilder direkt till FB. Störigt!


Har en del att se fram emot iaf. Första helgen i dec ska vi och några vänner till Åre på pistvakt. I mitten på dec åker jag till sthlm en helg med några brudar.


Har lämnat in en CV på en butik som lät lovande. Håll tummarna att jag får ett jobb där!

Av Lisette Svensson - 7 oktober 2012 19:58

JO man bakar!


*focaccia bröd

*pepparkaksmuffins

*Kardemummaskorpor

*kanelbullar



     


   



 



 


Ihelgen har även pappa och Danne satt snörasskydd både fram och bak så nu känns det säkrare för A att va ute och leka i vinter.

Annie 20110613

 Mitt namn är Lisette och jag bloggar om allt som händer i min vardag. Jag älskar min familj och mina vänner, gillar att baka och laga mat, att träna och allt som har att göra med inredning. Välkommen!

Kategorier

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Bloggar jag följer

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards