Alla inlägg under augusti 2011

Av Lisette Svensson - 8 augusti 2011 21:45

Vår gotjej är idag 8v. Så himla härligt att hon börjat le mot oss nu. Senaste bvc besöket vägde hon runt 4900gr och var 56,5cm lång. Idag har det regnat hela dagen så vi har haft en riktigt skön soffdag. Måste passa på när pappa nu har semester och inte jobbar med huset, bara denna vecka ut.


I lördags va vi till S-vall över dan. Köpte krukor till köket, innerkuddar till kökssoffan, 2 par byxor till A, 1 par shorts och 1 tröja till mig. Danne fick strumpor. Åt god middag på en fin restaurang vid namn Opus. Vi valsade in där med 2st barnvagnar med personalen var jätte trevliga och förstående. Vi alla 6 best Black and White ( kalv och oxifilé med bea och tryffelsås. Supergott!


Den här veckan händer det lite allt möjligt.

I morrn ska vi på babymassage med beisarna från föräldragruppen. Onsdag ska vi till min barnmorska på Frösön på återkoll, lunch m. Milia och storhandla på vägen hem. Ska även försöka komma ihåg att titta på ett par vadarstövlar i Brunflo åt D.

Torsdag ska vi på bvc igen och då kommer även en läkare och ska titta på Annie så att allt är ok.  Om vädret är bra i helgen så kommer moffa och fortsätter att jobba med verandan.


Har sagt det förr med Annie har verkligen den bästa morfar´n och farfar´n i hela världen!   


                                                  
               Fliniz

 



Av Lisette Svensson - 5 augusti 2011 21:48

                                                  
Det börjar likna ngt   


           


                                                    


I morrn ska vi till Sundsvall med Tomas, Johanna och fam Öhlén/Jönsson. I mitten på nästa vecka kanske vi har en veranda som vi kan hänga på. Dock ej färdig på lååånga vägar...

Av Lisette Svensson - 5 augusti 2011 21:20

Dagarna springer iväg och Annie växer så det knakar. Sommaren är snart slut men trots tryckande värme och spöregn om vartannat har vi det bra. Här är liten  sammanfattning sedan senaste blogginlägget. 

Vi har träffat vår härliga föräldragrupp igen, denna gång hos dom som bor oss närmast (endast ett kvarter bort) Jonas, Martina och William. Kunde inte med min nya kamera alls så bilderna blev inte särskillt bra.

Vi har även haft massor med besök:


        D´s kusin David och Aina med vovven Kira från Växjö hälsade på oss några dagar

  

Vi bjöd på mkt jämtländsk hemlagad mat, en solig dag åt vi våfflor som David älskar. Självklart med hemmagjord sylt.

  Jordgubb, Hallon och hjortron =)


 Vi har varit på släktträff (kusinträff) här är jag med mina kusiner på pappas sida  

                                Vi har firat Ville på hans ettårsdag (första tårtbiten)

 

                      Annies gammelmomma har fyllt 85år, dit var vi på tårta såklart!

 

                  Vi har grillat en massa! bla ute i Ope hos kompisarna Alfred och Walter

                                                      


                            Lulle och hans tjej Sol var förbi med presenter till oss alla =)

 

Daniel har semester men jobbar som attans med verandan så att vi hinner njuta av den innan sommaren hinner tar slut. Här myser han och Annie i soffan.

 

Linn, Oskar och Texas var här på middag, Jag och Annie följde med Ann på bingo, vi har ätit middag i Freddes och Milias nya lägenhet. Ja det var lite som har hänt...jag har börjat med mina små projekt men jag vill inte avslöja el visa bilder på dem förrän de är färdiga.   Kommer lägga upp före och efter bilder allt eftersom de är klara. Kommer ta tid! hehe

Annie 20110613

 Mitt namn är Lisette och jag bloggar om allt som händer i min vardag. Jag älskar min familj och mina vänner, gillar att baka och laga mat, att träna och allt som har att göra med inredning. Välkommen!

Kategorier

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Bloggar jag följer

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards