Direktlänk till inlägg 11 augusti 2011

Snällare får man leta efter...

Av Lisette Svensson - 11 augusti 2011 20:17

I morse hade vi en regnbåge alldeles utanför oss som gick rakt ner i sjön...tittade efter skatten men såg ingen    coolt var det iaf.


 

I tisdags var vi och storhandlade och sen på babymassage med brudarna ifrån föräldragruppen. Annie var supersnäll och tyckte det va helmysigt, somnade direkt efteråt.


                                Så här mysigt var det fixat för oss när vi kom...

  

lyset var släkt och fönster fördragna, lugn musik och på varje hjärta stod det barnens namn, brevid stod en flaska massageolja.

Vi ska fortsätta gå varje tisdag   


På kvällen bakade jag bullar för jag hade mjölk som var på väg att gå ut.

Senaste nätterna har A sovit jätte bra, dropparna som vi blev rek av en barnmorska funkar bra och hon har sällan ont i magen nu.


Igår skulle jag på efterkontroll hos min barnmorska...men ack så fel tid jag trodde det va. Var säker på att det var kl. 13 men det va kl. 10...herregud! Sämsta minnet man har när man ammar...och jag som har dåligt minne i vanliga fall. Snäll som hon är Kerstin så klämde hon in mig i morgon, fredag. Ist blev det långlunch med Milia och sen en sväng på stan. Har inga som helst pengar men flera presentkort sedan min födelsedag.

På Cervera köpte jag äntligen en degskrapa i hårdplast, som jag länge tänkt göra och hittade även roliga figurer som man kan sätta på glas (om man är många så man vet vilket som är ens eget). Sådana har jag letat efter!!!


  Fräna eller hur?!


Idag har skulle vi till Bvc här i Krokom på 2 månaders kontroll...men när vi kom dit så hade både läkaren och barnmorskan strulat till det så vi som hade fått tider idag fick åka hem igen. Men turen till krokom var inte förgäves...vi hann ju faktiskt leka lite med kusin Mira innan en liten stund.

Annie har varit så himla snäll ida så jag har hunnit en del mer utöver de dagliga vardags sysslorna. Alltså hon är ju näst intill alltid snäll, men ida har hon varit som ett solsken hela dan.


Sytt upp gardiner till mamma och en tunn mysig åkpåse i tjock fleece

( som med kan användas höst och vår).    

Tyget fick vi av gammelmomma, tråd och rosa satinremsa från momma. Blev ju helt oki, det Tackar vi för!


När jag ändå var igång fick A en mössa oxå, alla hon har ska man ju knyta under hakan. Kan säga att det ogillas! (av henne alltså) hihi


  

Modellen som är Tröttis innan sovtajm i vagnen


Ikväll så fick vi oväntat trevligt besök av Anette och hennes sambo Ckrister. Anette är mamma till en av mina närmaste killkompisar Johan. Så det var en överraskning.

KUL, för de är Så himla goa!

Tack för presenten till Annie!


Nä nu blir det slappa i soffan innan bedtime, det är vi värda. Danne har jobbat på verandan hela dan med pappa/moffa Johan.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisette Svensson - 29 juli 2013 22:39

Ja jag vet att det är evigheter sedan. Men sommaren har bara sprungit iväg! Ska väl försöka göra ngn sommar  sammanfattning senare men just nu vill jag bara lägga upp en 1 låt som jag avgudar och kan lyssna på OM och OM igen...den är inte super ny do...

Av Lisette Svensson - 7 juni 2013 21:56


Dagarna bara springer iväg och det är nog för att jag jobbar mer. Här kommer en liten uppdatering på de senaste veckorna.   *Jag har varit i Stockholm och firat syster Maria som fyllt 40 år. *Ska byta arbetsplats from den 17 juni. *Vi har mål...

Av Lisette Svensson - 23 maj 2013 20:42

Min "nya" fina hallbyrå... BEFORE...   AFTER....sorry de dåliga bilderna. Mobilkamera! OBS! fläcken på efter bilden som syns är på kameran, finns inte på byrån.   ...

Av Lisette Svensson - 11 maj 2013 08:23

Om du har rosor som håller på att vissna är dom fina att torka... såhär gjorde jag med mina!       Så här såg dom ut före:       Den sista april är min och Daniels dag. Dagen då vi bestämde oss för att satsa på vårt förhållande. Han...

Av Lisette Svensson - 7 maj 2013 08:00


                                                            Gillar rosor..köpte krukrosor på Maxi som var superfina. Får se om jag lyckas hålla dom vid liv ;-) Älghornet är från Dannes moffa, har spraymålat det vitt så det ser frostigt ut....

Annie 20110613

 Mitt namn är Lisette och jag bloggar om allt som händer i min vardag. Jag älskar min familj och mina vänner, gillar att baka och laga mat, att träna och allt som har att göra med inredning. Välkommen!

Kategorier

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Bloggar jag följer

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards