Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av Lisette Svensson - 9 oktober 2011 16:59

Köpte en strandväska på Ö och B för endast 49kr (resten som behövdes hade jag hemma)


FÖRE

  

 

Sy tillbehör:

              

                                      

Har inte tagit foto på tråd, har använt vit och turkos. Har ärvt mammas trådlager = massor!

Tryck knappar, stryka på märke hjärta, Ikea förvaring (det var tot 4 rader, klippte av 2 rader), Kardborreband, tyg ifrån min tyglåda.


Började med att klippa av axelremen, sitter ju på fel sätt. Klippte av dem och sydde på dem igen.

 


Sydde fast fickor på insidan efters det inte fanns en enda en!

                                  

Mätte det turkosa tyget och gjorde ett lock, fanns redan dragkedja. Men det är ju charmigare med ett "lock". Sydde en lite ytteficka av det mönstrade tyget.

Sydde fast ytterliggare 3 fickor på framsidan (under locket).

                                                  
                                   


Sen var det bara att sy fast allting!


EFTER

                                                 


Framsida och den lilla fickan. Baksidan.


Tadaaa!!! Faktiskt nöjd med resultatet   


 

Syns att den är hemmagjord...men inte så illa för en "hobby sömmerska", eller hur?!



Av Lisette Svensson - 9 oktober 2011 16:55

                                              


Natusan Våtservetter på storpack 6st för 79kr & Softlan Oriental (doftar supergott) 10kr

Av Lisette Svensson - 9 oktober 2011 16:49

En glad och lättad Lisa med sin vita rosett på Kapten (som hästen heter) en stolt lillebror syns även till höger...


  Bild är tagen på Ås ridskola

Av Lisette Svensson - 9 oktober 2011 16:30

I helgen har jag varit borta för första gången en bra stund ifrån Annie... kvällstid såklart. Hon vägrar ju än så länge flaskan så vad gör man. Verkligen testat ALLT! Men vi har inte gett upp utan fortsätter då man har ork att testa och träna med flaska. Vore verkligen superskönt och lättsammare om hon ibland kunde tänka sig ta flaskan. Det går ju jättebra för mig att pumpa så hon får ju inte ersättning. Ngt med nappen antar jag... tror det blir lättare sen då hon fått smakat gröt å börjat få välling.


I fredags var jag iaf med AF tjejerna ifrån växeln och åt middag på plaza...supermysigt å sååå längesen vi sågs allihopa. Vi firade även ANNA som fyllt 30 i maj...var ju liksom hög gravid och kunde knappt röra på mig så jag var inte så pigg på att gå på fest då.


Lördagen var vi på Lisas (en av Annies kusiner) första hopptävling. Blåbärshoppning. För er som inte vet vad det är så får ALLA som klarar banan felfritt en rosett. Alla rider enbart en gång var alltså. Hon var super duktig så hon fick en höstbukett av oss efter åt. Vi blev även bjudna på lunch hemma hos dom i Torvalla och tårta som efterrätt, supergod! På vägen hem storhandlade jag och va på Ö och B och fyndade.


Lördag kväll var jag på Rennans (Renées 30års kalas) ja det är jätte många som fyller 30 i år!!!! Så mkt som jag skrattade då har jag inte gjort på länge... ett starkt bevis var att det var bordsplacering. Alltid lite tryckt i början, men stämningen lättar alltid. Det bjöds på supergod mat med både underhållning å lekar. Tyvär glömde jag kameran hemma så jag har inga bilder!


I natt kl. 02.45 vaknade A och va hungrig. Som vanligt matade jag henne och efter rapen brukar vi båda somna om som stockar. Hon gjorde det, men inte jag! I flera veckor alltså sedan min förra förkylning har jag haft kvar hostan. I natt var det som om den tog om...hostade i en timme och gav till slut upp. Har Cocilana i kylen men den ska man ju såklart inte dricka när man ammar. Hyfsat med sprit i den du!

Istället gick jag upp och sydde en mig en skötväska. Har insett att den jag har inte kommer att räcka då Annie börjar äta riktig mat. Då behövs ju både fler än ett ombyte, flaska och matlådor/burkar. Och säkert fler saker som jag inte kommer på just nu.


Lägger upp en del bilder här nedan...


Annie 20110613

 Mitt namn är Lisette och jag bloggar om allt som händer i min vardag. Jag älskar min familj och mina vänner, gillar att baka och laga mat, att träna och allt som har att göra med inredning. Välkommen!

Kategorier

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Bloggar jag följer

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards