Alla inlägg den 6 januari 2011

Av Lisette Svensson - 6 januari 2011 14:55

Vaknade i morse och kände mig faktiskt hungrig! Tänkte äntligen har det gått över. Åt en smörgås och drack ett glas vatten...satt gott först men tog bara ngr sekunder så kändes det som om den skulle komma upp igen. Vägrade kräkas så jag gick å la mig en stund i sängen igen och har bloggat lite i stillsamhet ett tag. Har faktiskt fått behålla den än så länge.. men tarmarna låter som den har krig med magsäcken. Tur liten inte kan höra än, då skulle h*n bli döv så högt som den kurrar och lever om. Svärfar och Danne sliter hårt med badrummet så vi har ngn tillfällig toalett tills badrummet ska kaklas. Ikväll så kanske man kan göra det man ska och sedan spola med en hink vatten. Hoppas!


Planen va egentligen att måla klart större delen av vardagsrummet idag men fick stränga order ifrån Momma att jag inte fick arbeta förrän jag fått i mig åtminstonde 2 riktiga mål MAT. Är väl bäst att följa det...för när jag reser mig upp känns det att jag inte har ngn energi i kroppen alls! benen är som spaghetti. Inte så konstigt iof. Har ju levt på ngt glas nyponsoppa, blåbärssoppa, skorpa och vindruvor de senaste dagarna. Och det har ju liten tagit all energi ur. Vilket är BRA! Växer gör ngn det är ngt som är säkert. (ska lägga upp bild senare)

Ska nog lunka till kylskåpet och titta om jag hittar en liten youghurt som jag kan smutta i mig.


Ses snart igen...

Av Lisette Svensson - 6 januari 2011 14:37

Söndagen den 2 jan klev vi upp i rimlig tid efters jag inte vill vända på dygnet. Planerade att fixa vardagsrummet så mkt som möjligt men fick flera trevliga besök ist. Mamma å pappa tittade förbi, Dannes moster å hennes gubbe. Sen kom även Helena och Alfred och Solfrid och Lulle på eftermiddagen.


Affe va helnöjd när han fick smaka på mina wienernougat rutor

  

Han ville även trycka på sig bodyn med traktorer som jag visade för Helena. Inte så konstigt! Han älskar ju allt med motorer i...undrar vart han har fått det ifrån.   


Lulle och Solfrid hade med sig en stor förpackning After eight. Choklad och mint uppskattas alltid!

  


Tack för att ni förgyllde vår sönda!   

Av Lisette Svensson - 6 januari 2011 14:19

Lördagen försvann efters jag va så himla trött och Danne va ännu tröttare...alltså lika med bakis. Hihihih... Men jag kände mig faktiskt också bakis troligen efters jag varit vaken alldeles för länge!


Hanna Dannes syster och hennes familj tittade förbi på förmiddagen med presenter! Inflyttning och en liten bebis present...åh inte nog med det så bjöd dom oss på middag. Supernice!

Förutom en hel Ica kasse med hemgjorda kakor så hade Söt Mira valt bebis presenten:


3st superfina bodys utan ben och min favvo Tiger!   


TACK än en gång fam Natanaelsson/Nykvist!  

Av Lisette Svensson - 6 januari 2011 14:01

På nyårsafton sov vi länge för att vi visste att det skulle bli sent. Pysslade på som vanligt hemma i huset sen duschade vi på Dannes jobb innan vi åkte till Fredde i Ås. Där väntade en massa nya människor ifrån Uppsala. De va iaf nästan hälften som jag träffat förr, Jimmy, Fredde, Milia hans tjej och Per Mårs. Vi hade superskoj och maten 4 stjärnig! Synd bara att jag inte kunde äta den goda tjälaknulen som serverades röd...fick oxfile ist så det gjorde väl inget antar jag   


     

Varmrätt                    Förrätt riktig rom ifrån Kalix

Efterrätten fixade jag och en tjej ifrån Uppsala ett recept som heter Norrlands Guld. Hjortron med en smulpajsliknande täcke och vaniljglass. Glömde ta kort på den.


   Ett supergott rött vin som Jimmys tjej hade med sig som hon delade med sig. Jag bara va tvungen att doppa fingret i Dannes glas och smaka en droppe. Uj uj vad jag ska dricka vin sen när jag får igen!


  

Milia kan sjunga som en stjärna och Fredrik är grym på guran!


  


BÄSTA VÄNNER!!! (lite knall här på bilden dock, ca kl. 03.15)


Som sagt så hade vi superkul och kom hem alldeles för sent hem...tror vi var hemma i sängen runt 06.30 på morgonen!!! Gissa om jag va trött... Men men nyårsafton är ju bara en gång per år.    

Annie 20110613

 Mitt namn är Lisette och jag bloggar om allt som händer i min vardag. Jag älskar min familj och mina vänner, gillar att baka och laga mat, att träna och allt som har att göra med inredning. Välkommen!

Kategorier

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Bloggar jag följer

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards