Alla inlägg den 12 januari 2011

Av Lisette Svensson - 12 januari 2011 21:22

I söndags bjöd vi hem Tomas och Johanna på middag som tack fick de hjälpa oss med lite möbel bygg, städning och plock. Så himla supersnälla är de!   


De senaste dagarna har jag pysslat i vardagsrummet...planterat blommor och satt i fönstret, plockat fram ljusstakar osv. Nu börjar vardagsrummet verkligen se ut som ett vardagsrum. Ska bort 2 byråar och lite kartonger och säckar som ska plockas ut och kastas. I tisdags kväll kom svärmor och svärfar på besök... Bernt och Danne försökte sätta in diskmaskinen och det gick bra men tog sin tid.


När vi skulle gå till sängs igår kände jag ett tryck neråt i magen. Har känt ngt svagt fladder som jag inte riktigt kunnat definera om det varit tarmen som kurrar el skruttens rörelser. Har liksom bara känts annorlunda. MEN igår var det definitivt ngn som rörde sig därinne. Ropade på D och tillsammans i tystnaden kände jag och hörde han riktiga "plupp" kändes som så många andra beskriver det....en bubbla som spricker. Och det var inte bara en gång! Så himla häftigt...så coolt att man inte vet om det är sant. I morrn är det äntligen fredag!


Vi får Besök näst intill varje dag vilket är mkt trevligt fast man gör ju som lite mindre då...  mig gör det inget för då måste jag ju ta en paus.

Imorgon Fam. Öhlen/Jönsson kommer hit på middag och hälsar på. Sen är vi bjuden hem till Johanna och Tomas på lördag kväll. Ev kommer Hanna m familj, Lulle, Tofflan och Alex och papp mfl på besök i helgen. Ska försöka hinna med så mkt som möjligt med hallen i alla fall. Sen är det bara badrummet kvar! Och det är på G...om allt går bra borde vi ha ett färdigt badrum i slutet på januari.


Ikväll kom syster M och drack en kopp te. Danne försöker få till golv värmen i badrummet men det verkar jävlas...stackarn. Han är så duktig som jobbar dygnet runt! Ska fixa ngt sen som visar min uppskattning!


Nä nu ska jag nog kojsa...i morrn är ju en ny dag!


Natti natti allihopa   


Annie 20110613

 Mitt namn är Lisette och jag bloggar om allt som händer i min vardag. Jag älskar min familj och mina vänner, gillar att baka och laga mat, att träna och allt som har att göra med inredning. Välkommen!

Kategorier

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Bloggar jag följer

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards