Alla inlägg den 9 mars 2012

Av Lisette Svensson - 9 mars 2012 19:07

På senare tid har jag börjat letat ny musik igen...förr satte jag mig alltid ner minst en gång i månaden och letade eventuella hits och musik som spelades men som inte hade slagit igenom riktigt.  Inte samma tid nu :-P

Har alltid haft svårt för modern svensk musik...speciellt pop med svensk text. Men nu kommer det bara fler å fler bra låtar...jag lyssnar alltid först på själva musiken i sig. Instrument, toner osv. sedan text. Vissa låtar kan musiken va riktigt grym och texten skitdålig, men även tvärtom såklart!

Här kommer 2 relativt nya svenska låtar som i mina öron har ett skönt gung. Sen att låtarna råkar va lite dirty var absolut inte meningen. Tro mig! Men nu blev det så...hahahahaha

OCH Ja,  Jag gillar jag även texten...Johan Öhlen, om du läser detta så svaret är JA jag är väl snuskig då! ;-)


Seriöst...blunda och lyssna. Dom fastnar i huvudet direkt...man går direkt sedan och nynnar melodin. Och jag som har en konstig förmåga att lysna på låtar ett fåtal ggr sen fastnar texten direkt.


Band: Ansiktet

Låt: Äckligt


Band: Norlie & KKV

Låt: När jag går ner...



Annie 20110613

 Mitt namn är Lisette och jag bloggar om allt som händer i min vardag. Jag älskar min familj och mina vänner, gillar att baka och laga mat, att träna och allt som har att göra med inredning. Välkommen!

Kategorier

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Bloggar jag följer

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards